Follow Me

Ahad, 27 Februari 2011

..........(@________$,,).....

Kenapa dengan dilla ni???
Sejak malam tadi sampai la hari ni...Tika ini..Saat ini..Pandang kiri x kene, pandang kanan x kene..Kenapa?Kenapa jadi macam ni..Apa semua ini??!!!!
Hati ini bagai ditusuk2, diremuk2...Aduiii..Sakitnya hanya Engkau saja yang tahu..
Terasa seperti diperbodohkan....Diperbodohkan oleh saudara sendiri..Xsuka!!!Xsuka!!!

Ya ALLAH,
Kenapa ni..Dilla tidak berkehendak akan semua ini..Dilla x suka pada perpecahan..Malah dilla x suka akan kehilangan....Bantulah dilla..Perbaiki kembali apa yang salah..Bantu dilla..Dilla mohon..Dilla nak baiki balik kesalahan mereka..Salah faham antara mereka...Dilla sudah tidak sanggup utk menghadapi ini semua..Dilla sayangkan mereka...

* Daripada Abu Hurairah r.a. beliau berkata: Rasulullah SAW telah bersabda:- 

"Janganlah kamu saling dengki mendengki, tipu menipu, benci membenci, belakang membelakangi antara satu dengan lain. Janganlah sebahagian kamu menjual barangan atas jualan orang lain. Hendaklah kamu menjadi hamba-hamba Allah yang bersaudara. Seorang muslim adalah saudara bagi seorang muslim; dia tidak boleh menzaliminya, membiarkannya (dalam kehinaan), membohonginya dan menghinanya. Ketaqwaan itu di sini – sambil Baginda menunjuk ke dadanya sebanyak tiga kali - Cukuplah seseorang itu mendapat keburukan apabila dia menghina saudaranya yang muslim. Setiap orang muslim ke atas muslim itu haram darahnya, hartanya dan maruah dirinya."
                                                                              (Hadis Riwayat Muslim)

Konklusinya...: Islam melarang umatnya dari saling hasad dengki, tipu menipu, benci membenci dan pulau memulau kerana semua sifat ini adalah sifat buruk yang hanya akan membawa kepada kerosakan, huru hara dan perpecahan dalam masyarakat. Masyarakat akan hancur sekiranya setiap anggota mempunyai sifat2 buruk seumpama ini.


Ya ALLAH,
Sesungguhnya dilla sayang akan ukhwah persahabatan yang terbina ini..Dan tidak sesekali dilla terfikir untuk merobohkannya...Jauh sekali di sudut hati ini untuk berbuat sedemikian..

Ya ALLAH,
Kuatkanlah hati dilla ya ALLAH..Dilla sayangkan mereka keranaMu..Kerana dilla tahu, keranaMu lah ukhwah ini terbina...Dilla mohon ya ALLAH, bukakanlah kembali hati2 mereka..Berikanlah mereka hidayah dariMu..Untuk saling memaafi..Dilla xsanggup melihat keadaan ni terus terusan berantakan..Dilla xsanggup..Ya ALLAH,
Berikanlah dilla kekuatan...
Lapangkanlah dada dilla untuk menerima semua ini ya ALLAH....
Walaupun berat sekali dugaan yg Engkau berikan kepadaku...Dilla terima...

*Ya Allah…
Lindunglah sahabatku dari hilangnya nikmatMu dan berubahnya kesejahteraanMu dan 
seksaanMu dan kurniakanlah kepadanya jiwa ketaqwaan ...
Engkaulah sebaik-baik yang mensucikannya...Amiiiiinnn...


p/s : Thanks 4 Unie n Bibie_Anna..Dilla akan ingat kata2 kamu..Betul kata Unie..Dilla perlu teruskan jgk kehidupan ni macam biasa..Dilla x sepatutnya ikutkan sangat perasaan ni..Kn??..InsyaALLAH dilla akan bersikap seperti biasa, seperti tidak mengetahui apa2..I'll try..Doakan sy ye..Agar diberi kekuatan..

3 ulasan:

  1. welcome dila...dila kena kuat hdpi semua dgaan...ingat allah sntiasa ad ngn dila...

    BalasPadam
  2. ye..dilla x nak da pikir sal ni..biarlah diorang nak cakap apa pun..cakap lah..

    BalasPadam
  3. anggap la ini cabaran idup kta..betapa ALLAH sayang kat hamba dya sampai DIA menguji hambaNya..
    dila......
    jgn tlmpau pkir ya..BB xnk rosakkn prsahabatan..da nk abis pngajian da..
    ( perghhhhhhh bB punya ayat...heheh)...

    BalasPadam