Follow Me

Ahad, 15 April 2012

People always said, "u should change urself before wants to change others"
Kekadang ak slalu rasa ak ptot berubah kepada sesuatu yg lbh baik..tp bila da berubah tak istiqamah..mcm mane?

Ak selalu tgk perempuan2 yang berpakaian menutupi auratnya dgn sempurna n frankly speaking they look awesome n sgt menyejukkan mata. Aku memang memakai tudung tapi kdgkala ak tertanya, adakah ak berpakaian sebagaimana yg dituntut agama. Dari segi pergaulan, adakah aku menjaga pergaulan antara ak dan lelaki sepertimana yang Islam tuntut? Dari segi pertuturan, adakah ak mnjaga setiap butir bicaraku? Ak tau smua tu, aku tau apa yang dituntut dan apa yang ditegah, tapi knapa masih berdegil? Kkdg ak terfikir, knapa manusia sgt sukar hendak berubah kepada sesuatu yg baik tetapi sgt snng mengikut kepada sesuatu yang xpernah dituntut dlm agama n kkdg rasa malu bila buat perkara baik n rasa bangga bila buat sesuatu yang dilarang Allah.

"Ya Allah, tetapkan la hatiku, tetapkan imanku.pandulah aku ke jalan yang Engkau redhai dan sedarkan aku jika aku berpaling dariMu dan leka dari mengingatiMu. aku insan yang lemah, hamba yang kerdil. berikanlah ak hidayah dan petunjuk agar ak sentiasa dalam laluan yang diredhaiMu YA ALLAH.."AMIN..





"Allah tidak akan mengubah nasib seseorang itu selagi dia tidak berusaha untuk mngubahnya sendiri..".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan